COMPETENCIAS DO GRAO EN ENFERMERÍA

COMPETENCIAS DEL GRADO EN ENFERMERÍA

COMPETENCIAS BÁSICAS

CB1. Que as e os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo

CB2. Que as e os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e da resolución de problemas dentro da súa área de estudo

CB3. Que as e os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo), para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética

CB4. Que as e os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado

CB5. Que as e os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía

COMPETENCIAS XERAIS

CG1. Ser capaz, no ámbito da enfermería, de prestar unha atención sanitaria técnica e profesional adecuada ás necesidades de saúde das persoas que atenden, de acordo co estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos de cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas legais e deontolóxicas aplicables

CG2. Saber planificar e prestar coidados de enfermería dirixidos a persoas, familias ou grupos e orientados aos resultados en saúde, para avaliar o seu impacto, a través de guías de práctica clínica e asistencial, que describen os procesos polos cales se diagnostica, trata ou coida un problema de saúde

CG3. Saber aplicar os fundamentos e os principios técnicos e metodolóxicos da enfermería

CG4. Ser capaz de comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, grupo ou comunidade, dentro do seu contexto social e multicultural

CG5. Deseñar sistemas de coidados dirixidos a persoas, familias ou grupos, para avaliar o seu impacto e establecer as modificacións oportunas

CG6. Aplicar as intervencións de enfermería na evidencia científica e cos medios dispoñibles

CG7. Saber comprender, sen prexuízos, as persoas e considerar o seu aspecto físico, psicolóxico e social como individuos autónomos e independentes, para asegurar o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, ademais de garantir o dereito á intimidade, a través da confidencialidade e o segredo profesional

CG8. Promover e respectar o dereito de participación, información, autonomía e consentimento informado na toma de decisións das persoas atendidas, acorde coa forma en que viven o seu proceso de saúde-enfermidade

CG9. Fomentar estilos de vida saudables e o autocoidado, para apoiar o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas

CG10. Protexer a saúde e o benestar das persoas, as familias ou os grupos atendidos, para garantir a súa seguridade

CG11. Saber establecer unha comunicación eficaz con pacientes, familias, grupos sociais e compañeiros. Fomentar a formación e información para a saúde

CG12. Aplicar o Código Ético e Deontolóxico da Enfermería Española, para comprender as implicacións éticas da saúde nun contexto mundial en transformación

CG13. Aplicar os principios de financiamento sanitario e sociosanitario e utilizar adecuadamente os recursos dispoñibles

CG14. Establecer mecanismos de avaliación, para considerar os aspectos científico-técnicos e de calidade

CG15. Ser capaz de traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan, de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar, as e os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais

CG16. Ser capaz de utilizar os sistemas de información sanitaria

CG17. Realizar coidados de enfermería baseándose na atención integral da saúde, que supón a cooperación multiprofesional, a integración dos procesos e a continuidade asistencial

CG18. Aplicar estratexias, para adoptar medidas confortables e atención de síntomas, dirixidas á ou ao paciente e á súa familia nos coidados paliativos, que contribúan a aliviar a situación de pacientes en supostos de enfermidade avanzada e/ou terminal

COMPETENCIAS TRANSVERSAIS

CT1. Capacidade de análise e síntese

CT2. Capacidade de organización e planificación

CT3. Capacidade de xestión da información

CT4. Resolución de problemas e toma de decisións

CT5. Traballo en equipo, multidisciplinar e multilingüe

CT6. Habilidades nas relacións interpersoais

CT7. Razoamento crítico

CT8. Aprendizaxe autónoma

CT9. Adaptación a novas situacións. Iniciativa e espírito emprendedor. Creatividade

CT10. Motivación pola calidade

CT11. Sensibilidade polos temas ambientais

COMPETENCIAS ESPECÍFICAS

CE1. Coñecer e identificar a estrutura e a función do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e dos tecidos

CE2. Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermería

CE3. Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os seus mecanismos de acción

CE4. Utilizar os medicamentos, para avaliar os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou os efectos derivados da súa administración e consumo

CE5. Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sas e con problemas de saúde ao longo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable

CE6. Identificar os nutrientes e os alimentos nos que se atopan

CE7. Identificar os problemas nutricionais de maior prevalencia e seleccionar as recomendacións dietéticas adecuadas

CE8. Aplicar as tecnoloxías e os sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde

CE9. Coñecer os procesos fisiopatolóxicos, as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas diferentes etapas do ciclo vital

CE10. Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacións de saúde (en particular, a enfermidade e o sufrimento), para seleccionar as accións adecuadas que proporcionen axuda

CE11. Establecer unha relación empática e respectuosa coa ou co paciente e coa súa familia, acorde coa situación da persoa, co seu problema de saúde e coa etapa de desenvolvemento

CE12. Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses

CE13. Recoñecer as situacións de risco vital e saber executar manobras de soporte vital básico e avanzado

CE14. Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero, para capacitar o estudantado na prevención, na detección precoz, na asistencia e na rehabilitación das vítimas desta violencia

CE15. Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermería

CE16. Comprender, desde unha perspectiva ontolóxica e epistemolóxica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermería, así como os modelos teóricos máis relevantes, para aplicar a metodoloxía científica no proceso de coidar, que permite desenvolver os plans de coidados correspondentes

CE17. Aplicar o proceso de enfermería, para proporcionar e garantirlle benestar, calidade e seguridade ás persoas atendidas

CE18. Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermería

CE19. Dirixir, avaliar e prestarlle os coidados integrais de enfermería ao individuo, á familia e á comunidade

CE20. Capacidade para describir os fundamentos do nivel primario de saúde e as actividades para desenvolver, para proporcionarlle un coidado integral de enfermería ao individuo, á familia e á comunidade

CE21. Comprender a función, as actividades e a actitude cooperativa que a ou o profesional debe desenvolver nun equipo de Atención Primaria de saúde

CE22. Promover a participación de persoas, familia e grupos no proceso de saúde-enfermidade

CE23. Identificar os factores relacionados coa saúde e cos problemas da contorna para atender as persoas en situacións de saúde e enfermidade como integrantes dunha comunidade

CE24. Identificar e analizar a influencia de factores internos e externos no nivel de saúde de individuos e grupos

CE25. Aplicar os métodos e procedementos necesarios no seu ámbito, para identificar os problemas de saúde máis relevantes nunha comunidade

CE26. Analizar os datos estatísticos referidos a estudos poboacionais, para identificar as posibles causas de problemas de saúde

CE27. Formar e informar, facilitar e apoiar a saúde e o benestar das e dos membros da comunidade cuxas vidas están afectadas por problemas de saúde, risco, sufrimento, enfermidade, incapacidade ou morte

CE28. Coñecer as alteracións de saúde das persoas adultas, para identificar as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases

CE29. Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde

CE30. Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas da ou do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación

CE31. Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermería, para establecer unha relación terapéutica coas e cos pacientes e cos seus familiares

CE32. Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde

CE33. Ter unha actitude cooperativa coas e cos diferentes membros do equipo

CE34. Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo, no climaterio e nas alteracións que se poden presentar, para proporcionarlle os coidados necesarios en cada etapa

CE35. Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade, para facilitarlle a adaptación das mulleres e das e dos neonatos ás novas demandas e previr complicacións

CE36. Coñecer os aspectos específicos dos coidados da e do neonato. Identificar as características das diferentes etapas da infancia e da adolescencia, e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento

CE37. Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións. Analizar os datos de valoración da nena ou neno, para identificar os problemas de enfermería e as complicacións que poden presentarse

CE38. Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermería, para establecer unha relación terapéutica coas nenas e nenos, e coas persoas coidadoras

CE39. Seleccionar as intervencións dirixidas á nena ou neno san e á enferma ou enfermo, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento

CE40. Ser capaz de proporcionarlle formación e información para a saúde á nai ou pai ou ás persoas coidadoras primarias

CE41. Comprender os cambios asociados ao proceso de envellecer e á súa repercusión na saúde

CE42. Identificar as modificacións estruturais, funcionais, psicolóxicas e das formas de vida asociadas ao proceso de envellecer

CE43. Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes nas persoas maiores

CE44. Seleccionar as intervencións coidadoras, dirixidas a tratar ou previr os problemas de saúde e a súa adaptación á vida diaria, mediante recursos de proximidade e apoio á persoa anciá

CE45. Coñecer o Sistema Sanitario Español

CE46. Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermería e da xestión de coidados

CE47. Coñecer e ser capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos

CE48. Coñecer a lexislación aplicable e o Código Ético e Deontolóxico da Enfermería Española, que se inspira no Código Europeo de Ética e Deontoloxía de Enfermería

CE49. Prestar coidados, para garantir o dereito á dignidade, á privacidade, á intimidade, á confidencialidade e á capacidade de decisión da ou do paciente e da súa familia

CE50. Individualizar o coidado tendo en conta a idade, o xénero, as diferenzas culturais, o grupo étnico, as crenzas e os valores

CE51. Coñecer os problemas de saúde mental máis relevantes nas diferentes etapas do ciclo vital, para proporcionar coidados integrais e eficaces no ámbito da enfermería

CE52. Coñecer os coidados paliativos e o control da dor, para prestar coidados que alivien a situación da e do paciente con enfermidade avanzada e/ou terminal